9. 12. 2010

Jak jsme glogovali

Historicky první příspěvek externího PEPOUŠe. Autorem je Jitka Rambousková

Nevíte, co je to glog? Tak se podívejte se třeba na tenhle http://goo.gl/xRwoq
Zkusit se má prý všechno, a tak když jsem narazila u “pepoušů” na pojem “glog”, tak jsem si hned na http://edu.glogster.com vytvářela účet. A protože účet je učitelský, tak rovnou i účty pro žáky... 
Minulý týden se mi podařilo přeskupit hodiny tak, že jsme se dostali na dvouhodinovku do počítačovky. První hodinu jsme zvládli přihlášení a seznámili se s tím, co by mělo být výsledkem a s prostředím EDUglogsteru. Vlastně jsem nenarazila na žádný problém. Pokud na školeních chci po učitelích, aby si něco nakopírovali, tak si často koleduji o problém, dětem nemám co vysvětlovat. 

A šli jsme na to. Použila jsem tvorbu glogů pro samostatnou práci v dějepise. Připravili jsme společně sadu materiálu pro kapitolu, kterou teprve začínáme probírat a chci je postupně v hodinách využít. Vybrala jsme krátké kapitolky, sepsala seznam, vytiskla a pak už se losovalo. Kdo chtěl, pracoval ve dvojicích, kdo chtěl, pracoval sám. 
Vytáhli učebnice, zapnuli internet a pak už jsem se vlastně nestarala o nic. Zaujetí, intenzivní práce, nikdo neměl na pozadí FB, nikdo nechtěl skončit. Řešili jsme spíš obsah, protože látku ještě nemáme probranou, tak jsem různě nasměrovala a usměrňovala, ale do vzhledu a tvorby jsem nezasahovala. 
A na konci hodiny byla většina práce hotová, zbytek už dodělávali doma. (rozcestník na stránkách třídy http://goo.gl/Q5tCC )

Asi měly glogy úspěch, protože přišli i ti, co nebyli na hodině a dožadovali se další hodiny, že to chtějí taky dělat a chtějí svoje téma. “A viděla jste všechny moje glogy?” “A učil jsem to bráchu!” “Viděla jste, jak jsem to předělal?”. Co víc si přát? A u osmáků dvojnásob.


EDUglogster stojí zato vyzkoušet. Proč by nemohl mít i referát šmrnc, nemusí být přece vše vážné a seriozní. A protože nejsem příznivcem mnohastránkových elaborátů, které jsou tvořeny Ctrl+C Ctrl+V, tak poster s krátkými texty, kdy se text musí přečíst a heslo jenom vybrat, mi osobně vyhovuje víc. 
A dnes jsem vytáhla v hodině první dva. Jenom ta videa by mohl a být kratší :)

PS: O hrubkách vím. Průběžně je opravují.

Publikováno se svolením autorky.


.....
Podobné články:

6 komentářů:

  1. Bezva .. my dnes též pokračovali v glogování .. moji seminaristé mají téma, které si sami zvolili - někdo se přepravuje na zeměpis a zpracovává některý z Evropských států, jiní řeší pro němčinu Berlín a Německo. Budeme mít i plakát na téma 2. sv. válka nebo češtinářský předmět. Také by nám měly vypadnout glogy - gotické stavistelství a gotika ve výtvarném umění - jsem na to hodně zvědavá.
    Dnes jsme si ale znovu rozebírali kritéria - správnost a pravdivost textů, stručnost, ale výstižnost, jazyková správnost, "technické zpracování", uvedení zdroje, ale také přístup k práci během hodiny (mají tendenci odbíhat jinam) a dodržení termínu odevzdání (což je na konci příští hodiny). Většina z nich se na svou práci z minulé hodiny podívala okem jiným a začala přerovnávat, upravovat, rušit CTRL-C, CTRL-V protože to bylo moc dlouhé a odporovalo to doporučením :)

    Mimochodem ještě jsme se dnes seznamovali s DoodleToo - odkaz jsem potkala právě na edu.glogster.com - a tahle aplikace je vhodná pro rychlé společné obrázkové tvoření - jedna kreslícíc plocha pro libovolný počet návštěvníků, nevyžaduje registraci, leč s registrací lze zase o kousek víc - vyzkoušejte :)

    OdpovědětVymazat
  2. Až budete hotoví, ráda se podívám :). Vyřídila jsem třídě, že mají vzkaz z jiné školy na "vrbě" :) Dělala jsem glogy už dříve s jinou třídou, ale tam jsem se nesetkala s takovým nadšením. Dnes opět padaly otázky, jestli když bude jiná sam. práce, jestli to mohou dělat takhle a jak to mají udělat, když chtějí glog odevzdat v jiném předmětu. Když se v nich začnu šťourat, tak do dokonalosti to má daleko, nicméně to jejich nadšení nadchlo i mne a ledacos odpustím.

    OdpovědětVymazat
  3. čím víc glogů vyrobí, tím víc půjdou nahoru z hlediska kvality :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem moc ráda, že inspirace už začíná fungovat obousměrně. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  5. Okamžitě jsem předala odkaz na Vaše glogy kolegovi z dějepisu. Byla jsem potěšená tím, že by to chtěl taky vyzkoušet. Díky!

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuju! Jsem ráda hlavně za své ovečky, že svou prací zaujaly.

    OdpovědětVymazat

Upozornění: Váš komentář se ihned zobrazí pro všechny návštěvníky stránek.