Fínske školstvo v 20 bodoch - Jano Kováčik (blog.sme.sk)
Zvýraznila jsem si jen ty body, které byly pro mne novinkou nebo jsem měla potřebu se k nim vyjádřit. Ale článek je jistě zajímavý celý.
- Kladú dôraz na praktické (využitie v reálnom živote) a výchovné predmety: telesná výchova, hudobná výchova, práca s drevom, rôznymi prístrojmi a nástrojmi (píly, zveráky, frézy...), domáce práce – šijacie stroje, krosná, keramika, varenie a pečenie (home ekonomy).
- Integrácia žiakov so ŠEP – sú prítomní v normálnej triede len na predmetoch, ktoré zvládajú, na tých, ktoré nezvládajú sa im venuje asistent alebo špeciálny pedagóg (väčšinou oddelene individuálne).
- Každý učiteľ má podrobný manuál (príručku), ako učiť, aké metódy používať na každom predmete.
- Existuje len jedna učebnica na každý predmet v štáte (kvalitne spracovaná). Učebnice sú koncipované – najprv otázky – deti nútia hľadať odpovede (internet, literatúra, pokusy, prax...).
- Tak tohle tedy nevím, jak by u nás prošlo. Mnoho nakladatelství je zaměřeno pouze na vydávání učebnic.Kdo zajišťuje kvalitu? Když bylo jen SPN, byly učebnice kvalitnější?
- neexistujú inšpekcie, hospitácie
4 Steps Towards A More Personal Classroom
"Personalized learning is a key to transforming education."
- Poznejte své žáky opravdu důkladně - co je baví, v čem jsou dobří, co rádi dělají.
- Propojte žáky, kteří mají stejné zájmy, odporujte je ve spolupráci.
- Pomozte žákům poznat své silné stránky a rozvíjet je. Veďte je k odpovědnosti za vlastní vzdělávání.
- Využijte technologií ke komunikaci žáků v rámci skupin se stejnými zájmy, veďte je ke sdílení a spolupráci. Pomozte jim využít soc. sítě k získání dalších kontaktů, které pomohou rozvíjet jejich dovednosti a znalosti.
0 komentářů:
Okomentovat
Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína