Karel Lippmann: Síla nevzdělanosti - Deník Referendum
Vztah žáků k učení se zhoršuje právě pro absenci smyslu, který nedokážou nahradit ani dnes tolik preferované moderní (módní) metody, náležitě barevné (strakaté) učebnice či nejnovější elektronika, která je často využívána nadměrně, neboť v řadě případů vytěsňuje pro vzdělání tolik nezbytný dialog (mnohem důležitější by bylo snížení počtu žáků ve třídách).
- Na střední škole je vše završeno společnou částí maturity, které dominují standardy a testy.
- Učitel se z pedagoga proměňuje v manažera centrálně organizované výuky.
- „Rozdíl mezi právem na vzdělávání a právem na vzdělání mnoha lidem uniká. Na prvé mají opravdu všichni právo. … To druhé nelze nikomu zaručit, protože není-li potřebně nadaný anebo nemá-li dostatečný zájem, nikdo mu vzdělanost nevdechne.
- Vzdělání pak získává už na střední škole pověst podivné záliby velmi omezeného počtu nepraktických snílků.
0 komentářů:
Okomentovat
Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína