... aneb trochu o právech a zákonu.
Autor článku upozorňuje na fakt, že někteří "blogeři" kopírují celé přispěvky ze svých oblíbených blogů a vkládají je "k sobě". Nejen, že se tím dopouštějí plagiátorství, ale současně tím ubírají čtenáře originálnímu autorovi.
Proto doporučuje dvě možné cesty:
- využívat pouze odkazy či krátké ukázky tak, aby čtenář byl nakonec vyzván k přečtení si originálního příspěvku;
- používat nějaký druh RSS čtečky a oblíbené blogy nabídnout svým čtenářům pomocí tohoto jednoduchého nástroje
Většinou se snažím zpřístupnit zajímavé texty čtenářům, kteří nemají možnost/čas/znalosti prostudovat si texty v původním jazyce. Také je beru jako východisko ke svým komentářům a doplněním.
Doufám, že se mi to daří v rámci zákona.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Srebnik-Shackles.jpg |
S odkazem na:
"I often come across blogs that are reusing the content of other blogs without the author's permission. Unfortunately, I've even seen this done by school technology integrators, school administrators, and teachers."
... a článek měl do několika minut pokračování - originální příspěvek byl hned "ukraden". Ironie? Realita...
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prison.jpg |
.....
Podobné články:
Co by mělo/nemělo být na třídním webu
Autorská práva - obrázky použité na školním webu
0 komentářů:
Okomentovat
Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína