9. 7. 2010

Kreativita a síla květin

Creativity and the Power of Flowers

Reasons for the flower's place in so many paintings and drawings include the multitude of varieties of flowers, the colors and shapes , and the individual beauty of every blossom as separate from others of the same kind.
Kresba/malba květin nám umožňuje plně rozvinout tvořivost. Nic není předem dáno - květiny mohou mít různé odstíny barev, okvětní lístky nemusí mít stejný tvar ani velikost. Malé dítě může experimentovat s tvary a barvami.  Starší děti se mohou pokoušet o realistický obraz bez náročných pravidel a omezení.


Květiny jsou nosným prvkem pro tematické vyučování se vším, co k němu patří - vyhledávání informací, práce s textem, práce s atlasem, vyhledávání v rejstřících, sestavování plakátů, prezentací, získávání znalostí o životním prostředí, pozorování růstu rostlin, zkoumání částí rostlin lupou, aranžování květin, tvroba třídního atlasu oblíbených rostlin... a mnoho dalšího.

Pokud máte k dispozici encyklopedie umění nebo interaktivní tabuli, pak můžete zajít ještě dál a prostudovat slavné obrazy, využít je jako prostředek k výuce nejen o výtvarném umění:

Display flower artwork in the classroom, such as Vincent Van Gogh's "Sunflowers "( 1889 ), Jan Brueghle's "Still Life with Basket of Flowers" ( 1617), and Claude Monet's "Irises ."

Originální článek dál nabízí několik odkazů na tvorbu s tématem květin.

Já bych přidala v češtině třeba tyto:

Děti prostřednictvím výtvarných činností poznávají různé druhy rostlin, učí se komunikovat a tvořit s vrstevníkem a rozvíjejí své technické výtvarné dovednosti.


Jestli máte nějaký svůj tip, klidně ho připište do komentářů. 


.....
Podobné články:

Podobné články:

  • Stručně v odkazech 05/27/2014: Vznikne asociace učitelů OV? Učitelé na Hithitu: Založení asociace učitelů OV "Jsme učitelé OV/ZSV, kteří jsou nespokojení se stávající podobou tohoto předmětu, rádi bychom se vzájemně podíleli za Vašeho přispění na její změně." tags: … Více >>
  • Obrana hudební výchovy Zkuste si v duchu seřadit předměty (třeba 1. stupně) podle důležitosti. Kam umístíte hudební výchovu? A ještě jedno řazení: Jak jakou radostí učíte/byste učili hudební výchovu? Možná je načase pouvažovat o tom, co výuka hu… Více >>
  • Obrana hudební výchovy II. Že má hudba blahodárný vliv na naše prožívání, to jsme si na vlastní kůži asi vyzkoušeli všichni. Dobře zvolený hudební doprovod filmového obrazu dokáže i z méně kvalitního snímku vytvořit nezapomenutelný zážitek. A to ne… Více >>

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína