25. 7. 2010

Dítě, škola a matematika


Další kniha, kterou jsem si - a musím říct, že s chutí - pročetla.
I když nejsem matematik v tom pravém smyslu slova (učím na 1. stupni, tam jsme takoví "od všeho něco"), tak jsem si zde našla zajímavé informace i pro sebe.

Jak překonat formalismus ve vyučování a vést žáky k porozumění učivu? Jakým způsobem si dítě konstruuje svůj obraz světa? Na tyto a další otázky hledají odpověď autoři s mnohaletou pedagogickou i výzkumnou zkušeností. Představují moderní pohled na podstatu vyučování, který zachycuje soudobé trendy v pedagogice i psychologii. Formulují zásady didaktického konstruktivismu a ilustrují je na vyučování matematice. Text je doplněn řadou příběhů z praxe.
Předně doporučuji pročíst si ukázky z hodin. Jsou opravdu poučné, navíc z těchto ukázek pak jsou vyvozovány závěry autorů.
Poznat se v některých ukázkách, zamyslet se nad svým vlastními hodinami a porovnat své závěry se závěry matematických kapacit, opravu stojí za to!

Samozřejmě přikládám pod odkazem i své zápisky.




1 komentářů:

  1. Ahojky Pavlíno, taky jsem si jí koupila a jedním dechem přečetla. V mnohém je inspirující. A u některých ukázek jsem si říkala, takhle bych to udělala :-) Díky za připomenutí! Hanka D.

    OdpovědětVymazat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína